Log in

Administrator

Care este miza personal branding-ului in activitatea de freelancer?

  • Public
By Administrator 1079 days ago

Pentru a intelege de ce este important personal brandingul, de ce reprezinta o miza pentru liber profesionisti, cel mai bine ar fi sa cunosti cat mai bine aceasta disciplina.

Personal brandingul reprezinta faptul de a aplica unei persoane tehnici de marketing traditional folosite in cazul unor firme. Aceste tehnici au explodat o data cu dezvoltarea webului 2.0. Retelele sociale, blogurile, reprezinta niste surse de informatie imense pe care ar fi recomandat sa le stapanesti cat mai bine atunci cand vine vorba despre a te lansa ca freelancer.

Gestionarea unei e-reputatii si a personal brandingului. Gestionarea unei e-reputatii si este o problematica din ce in ce mai recurenta pentru firme – gestionarea parerii clientilor, profilele sociale sau blogurile reprezinta niste elemente foarte importante care concureaza la eficienta demersului comercial al unor firme. Pentru reputatia unui freelancer, mecanismele sunt aceleasi ca si pentru o firma. Dar elementele cautate pe web sunt niste elemente personale- este deci indispensabil sa lucrezi la brandul tau personal pentru ca CV-ul tau sa obtina o imagine cat mai coerenta.

Incearca sa iti scrii numele in casuta de Google pentru a observa care sunt rezultatele. De fapt, acesta este primul lucru pe care il vor face si clientii tai la primele schimburi. Este inutil sa precizam ca fotografiile de la ultima ta betie nu isi au locul in aceasta cautare. Sa vedem care sunt rezultatele acestei cautari – care este continutul care pune probleme, care este tonalitatea, care sunt rezultatele care apar pe primul loc. Este vorba despre a intelege cat mai bine care este imaginea pe care poti sa o trasmiti unui client potential, care isi va face o parere despre tine si despre activitatea ta intr-o secunda.

O data ce ai trecut peste aceasta etapa, incearca sa suprimi orice continut negativ si sa configurezi cat mai bine parametrii de confidentialitate pentru Facebook si treci apoi la retelele profesionale – informatiile care apar in motoarele de cautare corespund CV-ului tau? Iata obiectivul care trebuie sa fie fixat.

Pentru a fi prezent intr-o maniera coerenta pe web, ar trebui sa te folosesti de retelele profesionale. Creeaza-ti un profil daca nu ai unul deja sau incearca sa ii dai update. Nu ezita atunci cand vine vorba despre a descrie in mod precis experientele sau a solicita recomandari de la clienti sau de la vechii colegi.

3 etape pentru a reusi in personal branding

1. Trebuie sa iti cunosti fortele si slabiciunile. Trebuie sa te cunosti cat mai bine care sunt calitatile pentru a le pune in valoare. Trebuie sa stii si care iti sunt defectele pentru a le intoarce in favoarea ta. Ce imagine iti doresti sa transmiti atat pe web cat si in viata profesionala?

2. Fa-te cunoscut. Este a doua etapa esentiala. Dupa ce ti-ai definit imaginea va trebui sa o difuzezi. Retelele sociale, blogurile si comunitatile de freelanceri sunt terenul tau de joc. Cel mai bine ar fi sa privilegiezi calitatea si nu cantitatea.

3. Dobandeste o reputatie si devino influent. Iata ultima etapa. Reputatia este cea care iti va conferi credibilitate dar si o influenta deloc de neglijat. Twitter si alte retele nu sunt deloc de neglijat in aceasta privinta. 

 

Articole similare:

http://congrazie.ro/blog/view/20052/daca-vrei-sa-reusesti-ca-freelancer-creeaza-ti-un-brand

http://congrazie.ro/blog/view/18422/cum-te-promovezi-ca-freelancer



Comments