Log in

Administrator

Ce trebuie să știi despre GDPR și magazinele online

  • Public
By Administrator 239 days ago

Dintotdeauna ți-a plăcut plăcut arta și tot ceea ce ține de ea, iar pictura ocupă un loc aparte în inima ta. Dar, după cum se spune, valurile vieții ne poartă prin locuri și întâmplări neprevăzute, așa că a trebuit să renunți la visul tău de a deveni un artist plastic celebru. La artă însă nu ai renunțat, așa că ai decis să îți urmezi pasiunea, ușor amestecată și cu puțin spirit de antreprenor. Mai exact, ți-ai deschis un magazin online care se ocupă cu comercializarea de opere de artă, dar și reproduceri după tablouri abstracte celebre, și se pare că lucrurile merg chiar bine. Ceea ce îți dă bătăi de cap însă sunt reglementările GDPR pentru magazin online, pe care trebuie să le respecți, deși nu înțelegi ce legătură ai acestea cu arta. Dar, hai să vedem împreună despre ce este vorba și cum se aplică acestea în cazul tău.

Date colectate și asigurarea confidențialității

Ai citit pe mai multe site-uri de informare că prin regulamentul GDPR trebuie să colectezi anumite date personale ale celor care îți vizitează site-ul, dar în același timp trebuie să ai grijă și la asigurarea confidențialității acestora. Regulamentul GDPR a intrat în vigoare din 25 mai 2018, și de atunci toate afacerile din mediul online au fost nevoite să se supună cerințelor acestuia.  

Politicile GDPR și Email Marketing

 

Marketing-ul, și în special cel online, e-mail marketing-ul, este domeniul în care se observă cel mai bine noile reglementări privind protecția datelor. La prima vedere, noile politici par niște ”bețe în roate” atât pentru cei care colectează aceste date, dar și pentru cei care intră pe site-ul respectiv. Cu toate acestea, la o analiză mai atentă, observi că lucrurile nu stau chiar așa cum păreau la prima vedere. Și, din contră, folosite în mod corect, aceste date chiar te pot ajuta să îți dezvolți afacerea.

Cum afectează GDPR afacerea ta online în artă

Chiar dacă afacerea ta online este în domeniul artei, reglementările GDPR te pot ajuta să te dezvolți, după cum spuneam mai sus. Cu ajutorul datelor colectate de la cei care îți vizitează site-ul, ai o perspectivă mult mai clară a acestora. De asemenea, mulți dintre cei care îți oferă datele personale o fac cu încredere în tine și în produsele și serviciile tale, așa că învață cum să ”jonglezi” cu informațiile pe care le primești în acest fel. Eventual, poți apela la o firmă care se ocupă cu tot ceea ce înseamnă aplicare politici GDPR și vezi ce trebuie să faci pentru ca acestea să lucreze în avantajul tău.

Pe scurt, de data aceasta calitatea iese în față, și nu cantitatea. Prin urmare, din punctul de vedere al e-mail marketing-ului, tu, ca proprietar de afacere în mediul online, vei avea o listă de abonați care te apreciază pentru calitatea serviciilor și produselor oferite. Dezvoltă-te permanent și caută să fii mereu în întâmpinarea dorințelor celor care îți trec pragul magazinului tău online. Da, chiar se poate trăi și din artă, trebuie doar să știi să te adaptezi la condițiile actuale.

 

Nu uita să ceri acordul pentru prelucrarea datelor personale

Înainte de final, mai avem o ultimă recomandare pentru tine: nu uita să soliciți acordul pentru prelucrarea datelor, în așa fel încât să se înțeleagă exact ceea ce vrei să spui.

Comments