Log in

Administrator

Freelancer Designer - Sfaturi

  • Public
By Administrator 1328 days ago

Contabilitate

Există o sumedenie de softuri de contabilitate uşor de folosit precum Quicken, QuickBooks, iBank, iBiz and FunctionFox. Totuşi, este foarte probabil să aveţi nevoie de un contabil să se ocupe de registre.

Cunoaşteţi Codul Fiscal

În afară de registrele financiare generale, studiaţi puţin legislaţia pentru a vedea dacă serviciile de design grafic sunt impozabile sau nu. Ultimul lucru pe care vreţi să îl faceţi este să nu facturaţi clientul pentru TVA şi să realizaţi că ar fi trebuit să faceţi asta. În cel mai rău caz, va trebui să facturaţi retroactiv pentru a colecta TVA, situaţia fiind foarte neplăcută.

Contracte şi estimări

Când vă gândiţi la o colaborare, trebuie să ştiţi dacă este nevoie de un contract sau este suficientă o estimare scrisă. În cazul clienţilor mai mici, de obicei ajunge o estimare scrisă. Estimarea ar trebui să conţină o descriere generală a proiectului, numărul de concepte, categoriile de lucrări şi numărul de ore necesar pentru realizarea proiectului. Întotdeauna să includeţi o notă de subsol specificând că estimarea poate suferi modificări sau actualizări.

Termeni de plată

Înainte să începeţi să lucraţi pe minunatul proiect, asiguraţi-vă că aţi discutat şi agreat termenii de plată. Iată câteva opţiuni:

  • Împărţire 50/50: jumătate din costul estimat la începutul proiectului, jumătate la încheierea proiectului.
  • Plată în trei rate: o treime din estimare la începutul proiectului, a doua treime facturată la jumătatea proiectului şi ultima parte la încheierea proiectului.
  • Facturare progresivă: facturaţi la sfârşitul lunii pentru munca depusă în respectiva perioadă.

Personal, prefer facturarea progresivă. Cred că se potriveşte cel mai bine relaţiei designer/client.

Echipamente şi softuri

Una dintre investiţiile majore pentru afacerea freelance va fi partea de hardware şi software şi va costa mult. Iată câteva dintre dispozitivele de care veţi avea nevoie:

  • Desktop sau laptop Mac sau PC
  • Aplicaţii precum Adobe Creative Suite
  • Font browser pentru font management
  • Aplicaţie FTP pentru transfer de date
  • Aplicaţii office pentru redactare de documente şi e-mail
  • Echipamente pentru stocare de date, inclusiv un hard drive extern pentru backup şi un network area storage (NAS). Notă: ar trebui să aveţi pe o memorie locală copii ale tuturor datelor, plus o copie pe un sistem de backup automat în cloud. Gândiţi-vă la afacerea voastră şi la clienţi: este indicat să aveţi mai multe soluţii de backup pentru informaţiile valoroase.
  • O reţea wired sau wireless. Notă: un router wireless funcţionează bine, dar este indicat să combinaţi cu o reţea cu putere mare de transfer cuplat la NAS şi astfel totul va merge ca pe roate.
  • O imprimantă color de calitate pentru lucrări de design.

Fără îndoială, veţi mai avea nevoie şi de alte lucruri pe măsură ce înaintaţi cu munca. Luaţi în calcul nevoile şi bugetul şi faceţi achiziţii în conformitate cu acestea. Nu uitaţi că piratarea de software, fonturi şi alte tipuri de aplicaţii nu este etică.

Parteneriate

Ideea de a fi proprietarul muncii tale de la început până la sfârşit este fantastică, dar este foarte probabil să nu puteţi face absolut totul. În funcţie de domeniul vostru de expertiză, veţi avea nevoie de oameni în care să puteţi avea încredere. Asta poate să însemne un PHP developer pentru programare sau cineva să vă ajute cu aranjarea textelor. Menţinerea acestor relaţii va adăuga valoare afacerii, veţi putea oferi servicii suplimentare clienţilor sau veţi putea obţine puţin timp liber.

Critici

Un lucru ce îmi lipseşte de când am început să lucrez freelance este sentimentul de colegialitate din birourile mari. Trebuie să ai oameni din exterior în care ai încredere, să îţi ofere feedback vizavi de munca ta. Astfel, vă veţi păstra obiectivitatea şi vă veţi aminti mereu că există întotdeauna loc de mai bine. Criticile vă pot confirma că proiectul este pe drumul cel bun sau vă pot arăta că aţi ratat anumite oportunităţi. Mai mereu aceste critici vor genera idei productive, iar produsul final va fi de o calitate superioară.

Dezvoltarea afacerii

Designerii freelanceri au tendinţa să ignore componenta de dezvoltare a afacerii. Asiguraţi-vă că munca voastră este accesibilă prin canalele online obişnuite: CV online, portofoliu, organizaţii profesionale precum AIGA sau LinkedIn sau alte resurse online, așa cum este Behance Network. O altă idee este să aveţi o prezentare a afacerii disponibilă în orice moment. Aceasta poate conţine o prezentare succintă cu mostre, descrieri sau rezultate obţinute. Înainte de a ţine o prezentare, faceţi o repetiţie.

Date contact şi orar

Purtaţi întotdeauna cartea de vizită şi ţineţi un calendar aproape. Telefoanele inteligente sunt ideale din acest punct de vedere pentru că aveţi mereu tot ce vă trebuie la îndemână. Dacă vreţi să faceţi o primă impresie bună nu oferiţi cărţi de vizită mototolite. Unul dintre cele mai importante lucruri este să fiţi recomandabil. Asta înseamnă onestitate faţă de clienţi, păstrarea standardelor de profesionalism, atenţia faţă de detalii şi livrarea produselor respectând limitele de timp şi buget. Dacă aplicaţi aceste chestiuni de bază relaţiei cu fiecare client, este foarte probabil să fiţi abordaţi de clienţi în loc să îi căutaţi voi pe ei.

Managementul timpului

Este foarte uşor să te complaci când lucrezi de acasă. Dar ca freelance în domeniul designului grafic, competiţia este prea acerbă pentru a nu fi atent cu managementul timpului:

  • Dedicaţi anumite ore pentru muncă şi respectaţi-le;
  • Un singur contact cu informaţia: nu creaţi două sarcini cu aceleaşi informaţii;
  • E-mailul este ca un drog: nu îl lăsaţi să vă întrerupă munca;
  • Nu alocaţi foarte mult timp urmăririi reţelelor sociale şi ştirilor: stabiliţi priorităţi şi concentraţi-vă întâi pe muncă;
  • Eliberaţi-vă weekendurile şi programaţi-vă concediile: relaxarea este absolut necesară.

Alte chestiuni de luat în considerare

În final, multe dintre lucrurile ce vi se întâmplă ţin de scopurile şi aşteptările voastre. Domeniul designului grafic este supus subiectivităţii astfel că nu este întotdeauna uşor să ai succes. În încheiere, iată câteva teme de gândire, dacă veţi avea nevoie de încurajare:

  • Educaţi-vă şi străduiţi-vă continuu;
  • Asiguraţi-vă întotdeauna că type-ul vostru arată bine pe print şi pe web.
  • Lucrările bune de fotografie vă vor uşura munca;
  • Fiţi la curent cu tehnologia şi alte domenii ce pot influenţa user experience;
  • Inspiraţi-vă, dar nu copiaţi!
  • Oferiţi şi primiţi critici constructive;
  • Fiţi mereu punctuali şi pregătiţi;
  • Faceţi cercetări vizavi de client şi cunoaşteţi-i afacerea, dacă vreţi să lucraţi cu el;
  • Fiţi consecvenţi şi organizaţi;
  • Actualizați-vă portofoliul;
  • Scrieţi un articol despre o pasiune pe care o aveţi sau despre gânduri pe care aţi vrea să le împărtăşiţi.

Comments