Log in

Administrator

32 de intrebari pe care orice freelancer ar trebui sa si le puna

  • Public
By Administrator 871 days ago

Stii oare care sunt intrebarile la care ar trebui sa raspunzi sau care sunt motivele care te fac sa reusesti in calitate de freelancer? Nu vorbim aici despre banii pe care poti sa ii castigi sau despre numarul tau de clienti la acest moment. Vrem mai degraba sa vedem daca intelegi cu adevarat cum functioneaza afacerea ta – de ce faci ceea ce faci si cu ce valoare vii tu pentru clientii tai?

Iata un chestionar cu cateva intrebari la care orice freelancer ar trebui sa incerce sa raspunda.

  1. De ce ai vrut sa devii freelancer? Mai degraba pentru un obiectiv precis sau ca urmare a unor experiente diferite?
  2. Cum ai reusit sa iti gasesti primii clienti?
  3.  De ce au apelat clientii tai la tine?
  4. De ce clientii tai actuali mai apeleaza la tine?
  5. Care sunt metodele pe care le folosesti pentru a gasi majoritatea clientilor? Pentru fiecare metoda, pe care o folosesti, ce procent din cifra de afaceri il reprezinta aceasta?
  6. Ce faci pentru a reusi sa iti dezvolti reteaua?
  7. Care sunt tipurile de clienti cu care muncesti?
  8. Care sunt tipurile de clienti cu care ti-ar placea sa muncesti?
  9. Care iti sunt partenerii? Care dintre ei te-ar putea ajuta sa ai sau sa vii cu o mai buna oferta pentru clientii tai? Care dintre ei te poate ajuta atunci cand nu ai destul de munca sau din contra ai prea mult?
  10. Cum au fost influentate metodele tale de lucru, competentele tale si serviciile pe care le propui?
  11. De obicei, cat timp reusesti sa pastrezi un client?
  12. Care sunt lucrurile pe care le apreciaza cel mai mult clientii la tine?
  13. Care sunt lucrurile pe care le apreciaza cel mai putin clientii la tine?
  14. Care este tariful tau zilnic? Ce te face sa te diferentiezi de concurenta?
  15. Te-ai intrebat daca tariful tau corespunde pietei?
  16. Descrie cum reusesti sa iti gasesti clienti noi.
  17. Care iti sunt concurentii? Ce reusesti sa inveti de la ei?
  18. Ce vrei sa faci ca sa fii mai competitiv decat ei?
  19. Care este valoarea ta adaugata vis-a-vis de concurentii tai?
  20. Care sunt realmente asteptarile clientilor tai atunci cand lucreaza cu tine?
  21. Clientii tai mai apeleaza si la alti liberi profesionisti? Poti face in asa fel incat sa recuperezi o parte din munca lor?
  22. Ce preferi? Sa ai mai multi clienti sau sa castigi mai mult cu clientii tai actuali? De ce?
  23. Cat te costa sa ai clienti noi? 
  24. Ce persoana iti aduce cei mai multi clienti? Ce faci pentru a dezvolta la maximum aceasta retea?
  25. Ce strategie de marketing a functionat cel mai bine pentru tine?
  26. Care este cea mai mare dificultate pe care ai intampinat-o pana acum?
  27. Cum poti evita riscurile de a nu multumi clientii?
  28. Cum ramai in contact cu vechii clienti? Acest lucru ii incita sa vina cu noi propuneri sau cu recomandari?
  29. Reusesti sa explici ceea ce esti capabil sa faci?
  30. Ai studii de caz sau marturii care se pot folosi pentru a te vinde?
  31. Ai produse sau servicii complementare cu care poti veni pentru clientii tai?
  32. Esti satisfacut de ceea ce faci?


Comments