Log in

Administrator

Principii esentiale pentru gestionarea timpului

  • Public
By Administrator 965 days ago

Toata lumea are la dispozitie din pacate doar 24 de ore. Dar atunci cand esti freelancer si trebuie sa le faci tu pe toate, ti se pare ca trece timpul mult prea repede. Nu-i asa? Trebuie deci sa incepi sa inveti cum sa gestionezi timpul si cum sa iti maximizezi eficienta. Vei reusi astfel sa simti ca ai mai mult timp la dispozitie si ca esti capabil sa efectuezi mai multe sarcini.

Suna bine. Dar mai ramane o singura intrebare – cum? Unele principii iti pot veni in ajutor, principii care trebuie sa fie aplicate in obiceiurile tale de zi cu zi.

  1. Determina ceea ce este important si urgent. Un liber profesionist trebuie sa se confrunte in fiecare zi cu diferite sarcini si proiecte care ii solicita atentia si timpul. Dar cum trebuie sa decizi care merita mai mult din timpul tau? Trebuie sa fie prioritare cele care sunt urgente si mai importante.
  2. Nu  te supra-angaja. Daca esti o persoana care are tedinta sa nu refuze niciun client sau niciun proiect, vei ajunge sa iti dai seama ca toate angajamentele tale ca freelancer te impiedica sa iti folosesti timpul in mod eficient. Trebuie deci sa faci efortul de a te angaja doar in sarcinile care poti fi duse la bun sfarsit intr-o maniera realista in timpul pe care il ai la dispozitie.
  3. Trebuie sa ai un plan pentru timpul tau. Fiecare liber profesionist este diferit unul de altul si fiecare lucreaza in propria sa maniera. Cel mai bine ar fi sa tii o lista detaliata cu lucrurile pe care le ai de facut care sa iti permita sa iti verifici progresul.
  4. Lasa putin timp si pentru neprevazut. Este posibil sa intervina si unele lucruri neasteptate care iti cer atentia. Poti sa ai un plannig perfect. Unele lucuri pot sa intervina mereu.
  5. Trateaza lucrurile o singura data. Decat sa abordezi o sarcina sau un proiect de mai multe ori inainte de a fi gata cel mai bine ar fi sa te ocupi de o singura sarcina de la inceput pana la sfarsit. Un exemplu excelent- e-mailurile. Daca citesti un e-mail la care trebuie sa raspunzi, raspunde imediat, nu amana.
  6. Fixeaza unele dead line-uri realiste. Cu siguranta ca un liber profesionist are un dead line fixat de catre client, dar acesta ar trebui sa incerce sa le fixeze si el pentru el insusi.
  7. Renunta la multitasking. Un lucru supraestimat. In teorie este perfect dar in practica cam greu. Nu poti face o munca de calitate daca faci mai multe lucruri odata. Concentrandu-te asupra unei singure sarcini munca ta va fi mai de calitate si vei fi mai eficient.
  8. Elimina si minimalizeaza distractiile. Nu este posibil sa le elimini de tot dar poti imbunatati situatia minimalizandu-le sau evitandu-le.
  9. Lasa-ti timp si pentru distractie. Lasa-ti si putin timp de petrecut in sanul familiei, cu prietenii sau singur relaxandu-te. Timpul liber este esential pentru relaxare, pentru a scapa de stres, pentru a te umple de energie  sau pentru a duce o viata echilibrata. 


Comments